delivered.

Landelijke bekendheid mét extra aanmeldingen voor NLvoorelkaar

Twee TV-commercials en out of home-campagnes met Oranje en bekende sporters. Het resultaat? Landelijke aandacht voor NLvoorelkaar en extra aanmeldingen van Nederlanders die óók  willen helpen.

Elke held zijn eigen initiatief

Voor de campagne maakten we uitingen met het Nederlands elftal, kickboxer Rico Verhoeven, voetbalster Jackie Groenen en wielrenner Dylan Groenewegen. In de campagne voor NLvoorelkaar spoort Verhoeven jongeren aan in beweging te blijven. Groenen brengt het initiatief ‘Maatjes Gezocht’ onder de aandacht, waarin vrijwilligers worden gekoppeld aan mensen die wat extra hulp of aandacht kunnen gebruiken. Dylan Groenewegen steunt in zijn deel ‘Bezorg de Zorg’, een boodschappenbezorgdienst voor ouderen en mensen die in de zorg werken.

Samenwerking van reclamebureaus

De TV-commercials waren te zien op alle grote Nederlandse tv-zenders: van de NPO-zenders tot alle kanalen van RTL en Talpa. De outdoor posters hingen langs snelwegen door heel Nederland en in print-uitingen van Mediahuis. Dit leidde tot 12.500 nieuwe aanmeldingen voor NLvoorelkaar en 25.000 extra matches. Dit alles voerden we geheel belangeloos uit in samenwerking met verschillende reclamebureaus die, net als wij, aangesloten zijn bij de VEA: dé vereniging van toonaangevende communicatie-adviesbureaus.

creative agency qontent matters team danijel dercksen
Meer weten?

Neem contact op met onze Creative Director Danijel. Hij vertelt je graag alles over deze case! danijel@qontentmatters.nl

Het projectteam
creative agency qontent matters team danijel dercksen

Danijel Dercksen Creative Director

Renee Bainczyk

Renée Bainczyk Concepter (art)

creative agency qontent matters team jelle

Jelle de Boer Visual Designer

creative agency qontent matters team mark

Mark van Woerden AV Specialist

Anderzorg de Levengenieter
delivered.

Landelijke campagne NLvoorelkaar met Oranje en bekende sporters

Activeer Nederlanders om elkaar te helpen tijdens deze onzekere coronacrisis door bekende topsporters, die nu noodgedwongen thuis zitten, het goede voorbeeld te laten geven.

idea.
nlvoorelkaar pro deo campagne rico verhoeven

Hoe geven we Nederland perspectief tijdens corona?

NLvoorelkaar is het grootste vrijwilligersplatform van Nederland. Het brengt vrijwilligers en hulpbehoevenden met elkaar in contact. Via NLvoorelkaar kun je je als vrijwilliger aanmelden of aangeven dat je juist hulp nodig hebt. In deze tijd kunnen veel mensen een helpende hand gebruiken. Bijvoorbeeld voor het doen van boodschappen. Met een landelijke campagne willen we extra awereness voor NLvoorelkaar realiseren, zodat Nederland in beweging komt.

nlvoor elkaar pro deo campagne jackie groenen

De helden van 2020

Nederlanders die vrijwillig mensen uit de buurt een handje helpen in deze uitdagende tijd? Wij vinden dat de helden van 2020. Dit gevoel willen wij overdragen met een campagne waarin Nederlandse sporthelden zich inzetten voor NLvoorelkaar. Zodat nog meer Nederlanders deze zorgers zien als helden en zich daarom óók als vrijwilliger inschrijven bij NLvoorelkaar.

idea.