Huawei Social Service

Veel mensen die een Huawei-smartphone kopen, weten niet dat ze daarmee automatisch recht hebben op de Huawei VIP Service: een gratis dienst waarmee je extra service en garantie krijgt voor je smartphone. De enige voorwaarde is wel dat je je zelf voor de service moet aanmelden en dat wilden we graag via ‘owned channels’ communiceren en uitleggen.

Uitdaging

Omdat veel eigenaren van een Huawei-smartphone niet op de hoogte zijn van het bestaan van VIP Service, melden ze zich dus ook niet voor deze dienst aan. Hier wil Huawei verandering in brengen: in zijn uitingen op owned channels moest de VIP Service wél onder de aandacht gebracht worden. Ook de werking van de dienst, en de verschillende sub-diensten, moest aan de klanten worden uitgelegd.

Aanpak

In samenwerking met onze partner OnlineSupply produceerde Qontent Matters in house visuals, infographics, animaties en GIF’s die als social assets weggezet konden worden. Deze assets kon Huawei plaatsen op zijn verschillende owned channels, zoals Twitter, Facebook en direct mails om zo de dienst te introduceren bij bestaande en nieuwe gebruikers. Deze assets werden door onze partner aangejaagd via social advertsing.

Resultaat

Wat is de Huawei VIP Service en hoe werkt het? Met animaties, visuals en GIF’s legde Qontent Matters het aan de klanten van de fabrikant uit.