KPN iPhone 7 lancering

De release van de nieuwe iPhone is elk jaar voor providers de belangrijkste smartphonerelease van het jaar. De simpele reden hiervoor is dat de iPhone het populairste, en dus, bestverkopende toestel van Nederland is. Wij hielpen KPN tijdens de release van de iPhone 7 het organische zoekverkeer voor de iPhone 7 naar de KPN-website te verhogen.

KPN iPhone 7 visual

Uitdaging

Op de keywords iPhone 7 en iPhone 7 Plus zit veel concurrentie. Inkopen op deze keywords via AdWords is daarom ontzettend duur. KPN gaf Qontent Matters de opdracht het organische verkeer via de keywords iPhone 7 en iPhone 7 Plus te vergroten.

Simyo Telefoonshop realisatie

Aanpak

We creëerden voor verschillende blogs, met een hoge SEO-autoriteit, artikelen over de iPhone 7 en iPhone 7 Plus. Hierin verwerkten we links naar de KPN-productpagina van de iPhones. Dit om de autoriteit van KPN te vergroten en het organische verkeer naar KPN te laten stijgen. Ook creëerden we verschillende blogs voor het blog van KPN zelf. Onze SEO-partner Orange Valley verspreidde deze blogs om voor extra backlinks en autoriteit te zorgen naar de productpagina van KPN.

Resultaat

Dankzij de door Qontent Matters ingekochte, gecreëerde en weggezette content staat KPN organisch meerdere posities hoger op de keywords iPhone 7 en iPhone 7 Plus. Dit leidde tot een stijging in de afzet van de iPhone 7 en de iPhone 7 Plus.