Tele2.

Een loyalty
campagne voor
alle Tele2 klanten

Bedenk een eindejaarscampagne waarmee Tele2 klanten het gevoel krijgen dat ze goed zitten. Een dankjewel aan álle klanten.

100000
prijzen weggegeven
85%
van de paginabezoekers hebben meegedaan
2
NPS
punten gestegen dankzij deze campagne

uitdaging.

een bedankje dat een goed gevoel achterlaat

We leven in een tijd waarin we veel thuis zijn, familie en vrienden veel minder vaak zien en waarbij we contact extra belangrijk vinden. We appen, bellen en videobellen meer dan ooit. En hebben onze telecomprovider misschien daarom ook wel meer dan ooit nodig. Bovendien heeft Tele2 iets te vieren! Omdat ze onderdeel zijn van T-Mobile hebben ze al ruim 5 jaar het beste netwerk van Nederland. “Tijd voor een sympathieke actie”, dacht Tele2.

Aan ons de taak om een concept te bedenken en uit te voeren voor alle klanten van Tele2 Nederland. Een campagne met als doel: het verhogen van de klanttevredenheid én een glimlach op het gezicht te toveren van jong en oud.

aanpak.

wij een prijs? jij een prijs!

Tele2 is dé fun rebel tussen de telecomproviders. Ze doen alles nét een beetje anders. Dat moest deze loyalty-campagne dan ook uitstralen. We zochten een manier om alle Tele2 klanten aan te spreken én ze te laten weten ze gewaardeerd worden. Maar dan wel met dat Tele2 sausje. Als haakje gebruikten we de prijs voor het beste netwerk. Want als Tele2 een prijs verdient, dan de klanten ook.

idee.

unlimited grab ’n win

En het leuke? Je mag unlimited vaak meedoen, net zolang tot je iets hebt gewonnen. Prijzen waren onder andere Apple Airpods, een JBL Flip 5 Speaker, een Pathé Thuis Cadeau, een bol.com bon of gratis 24 uur unlimited data. Hatsikidee, en grijpen maar!

In samenwerking met Red Button ontwikkelden we het grijpspelletje. Unlimited grab ’n win was te bereiken via een speciale ladingspagina. Vervolgens mailden we vlak voor het einde van het jaar de hele Tele2-base en werden klanten via social getarged om mee te doen met unlimited grab ’n win.

resulaat.

een grijpmachine in Tele2 stijl

De resultaten liegen er niet om. Ruim 85% van de paginabezoekers hebben het spel afgemaakt. Een héél hoog resultaat. We hebben te gekke prijzen weggegeven (in totaal 100.000 prijzen!) en veel klanten blij gemaakt. Ook haalden we een bovengemiddeld open rate van de mails én click through rate. Het doel om klanttevredenheid te verhogen is achteraf gemeten én absoluut gehaald.

let's
meet.

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.

Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!


Selecteer datum en tijd terug

    Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail

    Maak links een afspraak keuze

    meer cases.

    meer cases
    Meer weten? Plan een video call in!

    Sinds 1 januari is qontent matters gefuseerd met epidemie tot ACT.agency. We bring Advertising and Content Together.