Paula’s Choice.

internationale
huidverzorgingscampagne

Bedenk en creëer een inspirerende internationale social campagne, die laat zien wat exfoliëren voor je huid kan doen én waarom je niet zonder kan.

500000
mensen bereikt in 3 landen
3150
interactie gerealiseerd op social media
70
assets opgeleverd voor 3 landen

uitdaging.

een campagne die informeert én overtuigt

Na een succesvolle lancering van de exfoliant-collectie in de herfst van 2019 wilde Paula’s Choice niet alleen je huid, maar óók de collectie dit voorjaar opnieuw een boost geven. Aan ons de opdracht het concept voor deze tweede flight te bedenken en te produceren.

Paula’s Choice gaf ons een tweeledige doelstelling mee: de potentiële klant informeren – wat is exfoliëren en wat zijn de voordelen – én overtuigen. De tweede flight van de campagne werd op social uitgerold in Nederland, Duitsland en Engeland.

aanpak.

#NowIExfoliate

Wij bedachten de #NowIExfoliate campagne, waarmee we inspelen op de before-after trend. In deze campagne laten wij Paula’s Choice-fans aan het woord. Zij vertellen hoe exfoliëren niet alleen hun huid, maar zelfs hun leven heeft veranderd. Elke video start met een huidprobleem (before) en eindigt met de oplossing die Paula’s Choice geboden heeft (after). Elk verhaal is uniek en oprecht. Zo sluit de campagne perfect aan bij de merkgedachte ‘Beauty begins with the truth’.

We produceerden meerdere social video’s met drie Paula’s Choice fans (één per land) met elk een eigen huidverzorgingsverhaal. Dit verhaal vertelden zij volgens een vast format: ‘I used to […], now I exfoliate.’ Zo stonden niet de producten, maar de herkenbare huidproblemen en huidverzorgingsroutines centraal.

idee.

van probleem tot oplossing

Om binnen de campagne een movement te creëren om huidverzorgingsverhalen te delen, lanceerden we de hashtag #NowIExfoliate. Deze hashtag werd

‘I used to have acne, now I exfoliate.’ Door echte mensen over herkenbare huidproblemen te laten vertellen én de ‘before and after’ op een abstracte, modieuze en triggerende manier te visualiseren, trokken we de aandacht van potentiële klanten. Want: “hey, als het voor haar werkt, dan misschien ook wel voor mij?”

Met één fan per land ontwikkelden we twee video’s: één social video ad waarin het ‘I used to […], now I exfoliate’- concept centraal stond. En één testimonial waarin dezelfde fan haar in-depth huidverzorgingsverhaal vertelde. Zo werden potentiële klanten twee keer getarget: één keer om ze nieuwsgierig te maken naar exfoliëren in het algemeen en één keer om ze te overtuigen met een écht huidverzorgingsverhaal.

resultaat.

share it with #NowIExfoliate

Om binnen de campagne een movement te creëren om huidverzorgingsverhalen te delen, lanceerden we de hashtag #NowIExfoliate. Deze hashtag werd in het voorjaar al voorzichtig geïntroduceerd, maar zal dit najaar opnieuw opgepakt en krachtig aangejaagd worden. De 70+ opgeleverde assets worden dan getweakt en verrijkt, zodat de social mediakanalen van Paula’s Choice gevuld worden met nóg meer inspirerende huidverzorgingsverhalen. En belangrijker nog: dat iedereen eind 2020 er stralend uitziet dankzij een fantastisch geëxfolieerde huid.

let's
meet.

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.

Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!


Selecteer datum en tijd terug

    Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail

    Maak links een afspraak keuze

    meer cases.

    meer cases
    Meer weten? Plan een video call in!

    Sinds 1 januari is qontent matters gefuseerd met epidemie tot ACT.agency. We bring Advertising and Content Together.