Play van KPN PR-lancering

Play is een nieuwe ‘Over The Top’ (OTT) TV dienst van KPN. KPN gaat hiermee de concurrentie aan met Ziggo en Netflix. Qontent Matters verzorgde de PR-introductie voor de dienst voor Tech-media.

Play van KPN PR-lancering

Uitdaging

De populariteit van streamingsdiensten neemt snel toe. Met Play speelt KPN in op de stijging van deze populariteit. Het is een alternatief op Netflix en met de Android en iOS-app kun je live TV kijken en on demand content streamen naar je TV of via de browser. Aan Qontent Matters de opdracht om de dienst, via ons uitgebreide eigen Tech-netwerk onder de aandacht bij journalisten te brengen.

Play van KPN realisatie

Aanpak

Qontent Matters was samen met partner LVTPR verantwoordelijk voor de introductie van de Play van KPN-app onder Tech-media, zoals Tweakers.net, Nu.nl/Tech, NOS en verschillende andere platformen. Journalisten kregen onder embargo als eerste het nieuws van de dienst, zoals aankomende updates en vernieuwingen. Daarnaast lieten we journalisten kennismaken met de app, door middel van een reviewcampagne.

Resultaat

Dankzij onze aanpak werd de introductie van Play van KPN breed uitgemeten door landelijke media. Dit resulteerde in een hoge bekendheid van de app én populariteit van deze OTT TV dienst.