delivered.

Minuutje voor MijnKPN

De Minuutje voor MijnKPN-campagne nodigde de doelgroep uit om de nieuwe app te downloaden, te verkennen én te blijven gebruiken.

Gamification en NFC-tags

Via vlogs en blogs betrokken we KPN-medewerkers wekelijks in een ‘Minuutje voor MijnKPN’ bij de ontwikkeling van de nieuwe app. Dit vulden we aan met gamification activaties op kantoor, waarmee medewerkers zelf de app konden ontdekken. Dit motiveerde de service-medewerkers van KPN om de app nog vaker aan te prijzen aan klanten.

Om de MijnKPN app ook onder winkelpersoneel onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we speciale NFC-tags waarmee ze de MijnKPN app direct kunnen installeren op telefoons die zij verkopen aan klanten.

arrow up

Een succesvolle lancering onder beide doelgroepen

Klanten werden bij de app betrokken door deel te nemen aan het testpanel. Ze konden openbaar de in Beta-versie meetesten, waarvan wij de resultaten via PR verspreidden. De MijnKPN app is positief ontvangen bij het personeel en de PR-activatie resulteerde in een flink aantal meer downloads van de vernieuwde MijnKPN app ten opzichte van de oude versie.

creative agency qontent matters team wieteke
Meer weten?

Neem contact op met onze Producer Wieteke. Zij vertelt je graag alles over deze case! wieteke@qontentmatters.nl.

Het projectteam
creative agency qontent matters team danijel dercksen

Danijel Dercksen Creative Director

creative agency qontent matters team bouke

Bouke van den Berg SEO Copywriter

Ken je haar-campagne BaByliss
arrow up
delivered.

Campagne vernieuwde MijnKPN app

Introduceer de nieuwe MijnKPN app bij KPN-klanten en -personeel middels een effectieve campagne.

idea.
MijnKPN Campagne header concept

Gebruik van een nieuwe app stimuleren

KPN gooit de MijnKPN app flink op de schop. Zowel de looks als het technische verhaal. Aan ons de vraag om deze app te lanceren bij huidige klanten én KPN-personeel en hen ertoe te verleiden deze te blijven gebruiken.

MijnKPN Campagne header concept

Campagnestrategie gericht op twee doelgroepen

Een campagne voor zowel klanten als personeel vraagt om twee gerichte strategieën. We wilden bij het personeel inspelen op de tijdsbesparing en handige functionaliteiten van de app. Daarom bedachten we voor voor de interne campagne het thema ‘Minuutje voor MijnKPN’.

Voor KPN-klanten wilden we awareness creëren via PR. We schakelden eerst het Tweakers-testpanel in om zo te kunnen bewijzen dat de kwaliteit van de app erop vooruit was gegaan. Daar zit de kennis, kunde en passie die perfect van pas komt om de nieuwe app goed te testen. Vervolgens introduceerde we een PR-campagne om de nieuwe app op meerdere momenten te herintroduceren.

idea.