delivered.

Een PR-onderzoek met opvallende resultaten

We voerden een PR-onderzoek uit gericht op jonge gezinnen, de doelgroep, waaruit opvallende feitjes kwamen. Hiermee bereikten we landelijke media en brachten we de Reisverzekering onder de aandacht.

Hoe relaxed gaat Nederland op vakantie?

Wie ervaren de meeste stress tijdens de vakantievoorbereidingen, mannen of vrouwen? Hoeveel tijd nemen we om de koffer te pakken? En welk gezinslid geniet het meest van de autorit naar Frankrijk? Uit het PR-onderzoek “Hoe relaxed gaan Nederlanders op vakantie?” kwamen zúlke interessante resultaten, dat het onderzoek werd gepubliceerd op grote mediaplatformen zoals linda.nl, Radio538, het AD en BNR.

arrow up

PR-waarde vier keer zo groot als de kosten van de campagne

De onderzoeksresultaten hebben we vormgegeven in een infographic die gemakkelijk deelbaar was voor pers en media. Daarnaast hebben we influencers zoals De Huismuts ingezet om tips te geven hoe je relaxed op vakantie gaat. De PR-waarde was vier keer zo groot als de kosten van de campagne.

creative agency qontent matters team nienke
Meer weten?

Neem contact op met onze Producer Nienke. Zij vertelt je graag alles over deze case! nienke@qontentmatters.nl

Het projectteam
creative agency qontent matters team danijel dercksen

Danijel Dercksen Creative Director

creative agency qontent matters team lianne

Lianne Plouvier Creative Copywriter

Autoverzekering-campagne Nationale-Nederlanden
arrow up
delivered.

PR-campagne Reisverzekering Nationale-Nederlanden

Bedenk voor de zomervakantie een manier om de Reisverzekering van Nationale-Nederlanden landelijk onder de aandacht te brengen.

idea.

Een PR-campagne die aansluit op het seizoen

De zomer staat voor de deur! Voor veel Nederlanders betekent dit lekker een paar weken ontspannen in een zonnig oord. En wat maakt zo’n vakantie nou écht compleet? Een waterdichte reisverzekering. In de aanloop naar het vakantieseizoen vroeg Nationale-Nederlanden ons een PR-campagne te bedenken die haar Reisverzekering flink in het zonnetje zou zetten.

PR-onderzoek naar vakantiestress

Met al die vakantiegangers in ons land, wilden wij wel eens weten hoe ontspannen iedereen eigenlijk vertrekt naar hun bestemming. We lieten een onderzoeksbureau onderzoeken hoe relaxed Nederlanders op vakantie gaan.

idea.