delivered.

Landelijke PR voor Simyo

Een PR-campagne dat werd overgenomen door onder andere Q-Music, Hart van Nederland en Metro, wat leidde tot meer abonnees en online zichtbaarheid voor Simyo.

Resultaten doorvertaald naar video

De haakjes die we ontdekten aan de hand van het onderzoek, vormden de basis van een interactieve landingspagina én een snappy video. Deze one-take video produceerden we speciaal ter verspreiding en hierin visualiseerden we de leukste feitjes. De video werd door veel media overgenomen ter verduidelijking van het artikel.

Simyo positief in het nationale nieuws

Verschillende persberichten verspreidden we onder landelijke media en dit werd breed opgepikt. Van Hart van Nederland en Q-Music tot Metro en Viva. Met in totaal 45 publicaties realiseerden we een PR-waarde die 8x hoger was dan de investering.

Renee Bainczyk
Meer weten?

Neem dan contact op met Renée, onze Creative Concepter, via renee@qontentmatters.nl

Het projectteam
creative agency qontent matters team danijel dercksen

Danijel Dercksen Creative Director

creative agency qontent matters team bas

Bas Baakman Video creative

creative agency qontent matters team mark

Mark van Woerden AV Specialist

creative agency qontent matters team florido

Florido Meacci Lead Designer

Upgrade to Denon campagne
delivered.

Simyo onderzoekt: hoe gebruikt Nederland zijn smartphone?

Simyo wilde graag op een sympathieke manier de landelijke media halen. Wij ontwikkelden een PR-campagne waarbij we mensen bewust maakten van hun smartphonegebruik.

idea.
PR-campagne-Smartphone-gebruik-Afbeelding

Via PR bewustzijn creëren over smartphonegebruik

Simyo is geen schreeuwerige provider die vaak om aandacht vraagt. En als het dit al doet, dan gebeurt dat op een sympathieke en voor de provider relevante manier. Daarom ontwikkelden we een campagne die gebruikers, op een leuke manier, bewust maakt van hun smartphonegebruik.

PR-campagne-Smartphone-gebruik-Gif

Herkenbare situaties van Nederlanders

We voerden een representatief onderzoek uit naar hoe Nederlanders hun smartphone gebruiken. En wat ze daar zelf van vinden. De uitkomsten van dit representatieve onderzoek vertaalden we door naar een interactieve, mobile-first landingspagina. Bijna elke bezoeker bekeek de pagina van top tot teen, wat resulteerde in een indrukwekkende scroll depth.

idea.