Simyo PR-onderzoek

Heeft Nederland, met de komst van de smartphone en social media, nog genoeg contact met elkaar? Dat is iets dat Simyo zich afvroeg. Qontent Matters zocht het voor deze Sim Only provider uit.

Huawei VIP Service case infographic

Uitdaging

Sim Only provider Simyo is de beste mobiele provider van Nederland. Veel mensen kennen deze provider alleen nog niet. Daarom is Qontent Matters samen met partners Kokoro en LBVD PR gevraagd om de merkbekendheid van Simyo door middel van PR te vergroten.

Aanpak

Het Simyo Blog bevat rijke content die informatief is voor de lezer. Door deze content weg te zetten bij derde partijen krijgt het blog meer autoriteit. Door aan de hand van onderzoek nieuws te creƫren, is de verspreidingskans groter. Daarom bedacht Qontent Matters in samenwerking met Kokoro en LBVD PR de opdracht om een PR-onderzoek uit te voeren. Het onderwerp hiervan: hoe sociaal is Nederland met hun smartphone?

Onderzoeksbureau DirectResearch onderzocht voor ons onder ruim 1000 Nederlanders hoe sociaal ze zijn met hun smartphone. De resultaten van dit onderzoek goten we in een blogpost met bijbehorende infographic. Deze blogpost en infographic verspreidden we onder nationale media. Zowel online als offline.

Resultaat

Het onderzoek werd, mede door het slim inzetten van ons eigen netwerk, opgepikt door meerdere grote nieuwssites zoals Telegraaf, Nu.nl en Linda Magazine. Dit zorgde voor een hoge PR-waarde en meer merkbekendheid van het merk Simyo.

Simyo infographic totaal