Simyo Telefoonshop

Een webwinkel die de klant écht goed informeert en bovendien slechte keuzes niet toelaat tot het assortiment. Dat is in het kort de unieke ‘curated’ Simyo Telefoonshop. Het concept én de realisatie hiervan lag bij Qontent Matters.

Simyo Telefoonshop realisatie case

Uitdaging

Webwinkels voor smartphones: ze zijn er in alle vormen en maten. Zie als consument dan maar eens in de juiste winkel de perfecte telefoon te kopen. Er zijn namelijk maar een paar smartphones met een écht goede prijs-kwaliteitverhouding. Sim Only provider Simyo wil zijn klanten zo goed mogelijk informeren en van dienst zijn, want het wil graag zijn klanten vasthouden.

Simyo Telefoonshop telefoon
Simyo Telefoonshop realisatie

Aanpak

Doel voor Qontent Matters: het realiseren van een duidelijke webshop met een beperkt assortiment van alleen maar goede smartphones. Elke productpagina moet daarbij worden voorzien van relevante informatie zodat de bezoeker zo goed mogelijk wordt geïnformeerd. In normale taal, waarbij er geen plaats is voor gladde verkooppraatjes.

Collega Bouke is namens QM het gezicht van de Simyo Telefoonshop. In zijn review, zowel in geschrift als in video, verdedigt hij de keuze voor een smartphone. Ook legt hij uit welke onderdelen ervoor zorgen dat de telefoon een goede prijs-kwaliteitverhouding heeft. Qontent Matters levert een totaalpakketje. Via onze API leveren we de specificaties aan van de uitgekozen smartphones. Ook verzorgden we de PR-introductie van de Telefoonshop.

Resultaat

Door de externe, onafhankelijke expertise heeft Simyo met zijn Telefoonshop een webshop die écht uniek is en waar de klant op één staat. De Simyo Telefoonshop is een overzichtelijke webwinkel waarbij de bezoeker alles te weten komt over de telefoon. Iedereen kan een telefoon bestellen bij de Simyo Telefoonshop, maar klanten van Simyo krijgen extra korting.

Simyo Telefoonshop realisatie case resultaat