Rituals.

Social media-
strategie
voor Instagram-kanalen

Realiseer meer organische volgers op de Instagram-kanalen van Rituals en zorg voor meer interactie.

120000
volgers
gerealiseerd
346%
meer likes
385%
meer comments

uitdaging.

activerende social media strategie

Rituals schakelde onze hulp in voor de Instagram-kanalen @ritualscosmetics, @ritualsusa en @theritualofholi. De opdracht? Ontwikkel een social media plan voor deze Instagram-kanalen en voer deze uit. Het doel? Meer engagement, volgers en zichtbaarheid creëren en Rituals ondersteunen in de contentcreatie voor deze kanalen.

De creatie viel onder de Slow Down-campagne van Rituals, die is gericht op me-time en relaxmomenten. Met daaraan gekoppeld relevante Rituals-producten. Hoe ondersteun je deze campagne met content die aanslaat? In opdracht van Rituals werkten wij een social media-strategie uit die niet alleen het bereik op Instagram vergroot, maar ook écht activeert.

aanpak.

inspirerende Instagram Stories

We bedachten meerdere ideeën om invulling aan de Slow Down-campagne te geven. Zo ontwikkelden we een format voor Instagram Stories waarin winkelmedewerkers meer vertellen over hun favoriete producten om tot rust te komen. Ook realiseerden we productfotoshoots van a tot z, van concept tot editing.

idee.

geslaagde social media strategie

Ons social media-plan wierp voor Rituals in zes maanden tijd zijn vruchten af. Tijdens deze interim-periode realiseerden wij voor @ritualscosmetics een groei van 280 naar 400 duizend volgers, ondersteund door het paid team. Ook steeg het aantal likes met 12 procent en nam het aantal comments met 25 procent toe.

We werkten ook een social media plan uit voor @theritualofholi. Hier steeg het aantal volgers van ruim 7 duizend naar 32 duizend. Het aantal likes? Dat steeg met 346 procent en het aantal comments zelfs met 385 procent. Op het Rituals USA-account steeg het aantal organische likes van 20 duizend naar 24 duizend.

resultaat.

inspirerende Instagram Stories met hoge CTR

De door ons gecreëerde serie van 21 Instagram Stories bereikten per verhaal gemiddeld 36 duizend mensen. Hoewel het hoofddoel ‘inspireren’ en ‘informeren’ was, realiseerden we een mooi salesresultaat met een CTR van meer dan 1 procent.

Sammy

International Social Media Lead Rituals

Dankzij de aangescherpte strategie én beheer door qontent matters wisten we nog sneller te groeien op onze belangrijkste kanalen. Daarnaast nam de interactie, onze belangrijkste KPI, ook sterk toe, waardoor klanten meer fan van ons merk werden én bleven.

let's
meet.

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.

Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!


Selecteer datum en tijd terug

    Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail

    Maak links een afspraak keuze

    meer cases.

    meer cases