delivered.

Organische groei dankzij aandacht voor doelgroep

De weg naar (nog meer) social succes voor vtwonen was data-driven, maar wel met oprechte aandacht voor de doelgroep.

11x groei op Instagram

Na drie maanden wisten we precies wat werkte. De code was gekraakt en bestond onder andere uit: binnenkijkers, wide angle foto’s, interactieve copy, adequaat community management en minimaal één keer post per dag. En dat de code gekraakt was, was ook te zien aan de cijfers. Met Instagram als paradepaard. Waar vtwonen toen wij startten groeide met ‘slechts’ 1.300 Instagramvolgers per maand, wisten wij dit in enkele maanden te verhogen naar 12 tot zelfs 15 duizend nieuwe volgers per maand. Zo verelfvoudigde de volgersgroei. Maar dat niet alleen. Ook het engagement rate per post nam toe: van 0,45 naar 0,72 procent.

vt wonen advies social

Blijvend aangehaakt als adviseur

Je leest het: we wisten de succesformule te ontrafelen. Een goed moment om het stokje over te dragen aan de nieuwe interne social media manager. Maar zomaar van het toneel verdwijnen? Dat doen we niet. Daarom nemen we niet alleen het inwerken van onze opvolging voor onze rekening, ook bieden we een after-care strippenkaart aan. Zo blijven wij, ook na onze interimperiode, nauw betrokken; op strategisch en uitvoerend vlak. Allemaal om de groei die we gerealiseerd hebben aan te houden én uit te bouwen. In de hoop dat vtwonen binnen nu en twee jaar niet de 800K, niet die 900K, maar die 1.000.000 Instagramvolgers in the pocket heeft.

creative agency qontent matters team joyce
Meer weten?

Neem contact op met onze Head of Social Joyce. Zij vertelt je er graag alles over! joyce@qontentmatters.nl

Het projectteam
creative agency qontent matters team naomi

Naomi Mooij Social media manager

renee hoes

Renée Hoes Social Media Manager

Paula’s Choice internationale huidverzorgingscampagne
delivered.

(Nóg) harder groeien op social media

Beheer alle social media kanalen van vtwonen en laat deze organisch groeien. Met meer volgers én engagement als resultaat.

idea.

Help ons met groeien

De opdracht van vtwonen, een van Nederlands grootste social merken, was duidelijk: “Help ons nóg groter te worden op onze social kanalen. Zonder advertising en zonder eerst een strategietraject in te gaan.” Wat wij dachten? “Yes we can!” Om de groei van vtwonen op social media zo snel én effectief mogelijk te realiseren, zetten we alle zeilen bij en kozen we voor een interimconstructie. Zo werd ons social team voor een periode van negen maanden ingezet als parttime social media-coördinator. Binnen deze functie namen wij het beheer van de vtwonen Instagram en Facebook volledig over – inclusief het bijbehorende community management.

Een on-the-go strategie

Wij doken direct in de operatie, met als doel zo een on-the-go strategie op te stellen. We lanceerden nieuwe formats, zoals de IGTV-serie ‘2x anders’, postten meerdere keren per dag en bleven testen. Op die manier kwamen we stap voor stap tot een waterdichte strategie, die voortdurend bijgeschaafd werd. Om te ontdekken wat voor vtwonen werkte, stelden we onszelf vragen als: welke rubriek werkt? Op welke dag? Op welk tijdstip? Met welk beeld: close-up of verder weg? Net zolang tot we de succesformule vonden. Daarbij lag de focus vooral op Instagram, omdat hier de grootste organische groeipotentie in zat, en secundair op Facebook.

idea.