PR.

Ontzorgen bij PR-campagnes en activaties

Heeft je bedrijf ondersteuning nodig bij het naar buiten brengen van een boodschap? Of wil je PR-aandacht genereren door middel van een PR-campagne? qontent matters heeft uitgebreide ervaring met het genereren van aandacht voor bedrijven. Wij ontzorgen je daarbij in every step of the journey. Ontdek snel hoe.

Kanaal- en middel­onafhankelijk

Persaandacht genereren is key om je bedrijf beter zichtbaar te maken. Dat kan op allerlei manieren, die per bedrijf en type PR-campagne kunnen verschillen. Daarom denkt qontent matters altijd kanaal- en middelonafhankelijk. Dit betekent dat we per product of dienst kijken naar de effectiefste kanalen en middelen om in te zetten. Met als doel: optimale PR-aandacht voor jouw bedrijf.

PR-campagnes van a tot z

qontent matters kan je in elke step of the journey van jouw PR-campagne ontzorgen. Moet er een campagne van a tot z worden bedacht, uitgewerkt en uitgevoerd? Met onze inhouse specialisten werk jij de gehele reis met dezelfde experts. Specialisten die op de hoogte zijn van je wensen, doelstellingen en eisen.

PR-campagnes: van a óf z?

Dat is niet alles. Is er al een PR-campagne bedacht, maar moet deze bijvoorbeeld nog worden uitgevoerd? Ook voor campagnes van a óf z zit je bij ons goed. Wij reizen met je mee in every step of the journey, maar kunnen ook onderweg in- of uitstappen. Zo haak je ons aan op het moment dat jij daaraan behoefte hebt. Heb je alleen influencers nodig? Wij adviseren, begeleiden en helpen in de onderhandelingen.

Campagnes in verschillende soorten en maten

Je kunt op verschillende manieren de aandacht genereren met verschillende soorten PR-campagnes.

PR-onderzoek

Een effectief middel om PR-aandacht te genereren is – zo leert onze ervaring – het PR-onderzoek. Met zo’n representatief onderzoek achterhaal je nieuwswaarde voor iets wat betrekking heeft op de diensten of producten van jouw bedrijf. Deze nieuwswaarde gebruik je voor het een persbericht en makkelijk te delen infographic, die branded is.

Wij kunnen helpen bij het bedenken en uitvoeren van een PR-onderzoek. Ook hebben we uitgebreide ervaring en een groot netwerk van journalisten om de uitkomsten te pluggen. Op die manier komen er interessante feiten in het nieuws, waarbij dit gekoppeld wordt aan het door u uitgevoerde onderzoek.

Wij deden dit onder andere met onze autocampagne voor Nationale-Nederlanden. Dit resulteerde in meer dan 2500 nieuwe Autoverzekeringen voor de opdrachtgever.

Infographics

Een aanvullend middel om de kansen op PR-aandacht te vergroten is de infographic. Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Datzelfde geldt voor infographics. Die zijn makkelijk deelbaar, zeer informatief en erg duidelijk. En het mooie is: ze zijn te optimaliseren voor verschillende kanalen. Ideaal om op meerdere platformen PR-aandacht te genereren. Van de krant tot op nieuwssites en van Instagram tot op Facebook.

Een voorbeeld hiervan? De infographic voor ons PR-onderzoek voor Simyo, dat gepubliceerd werd in onder andere De Telegraaf, Linda en nu.nl. Dit leidde tot meer nieuwe abonnees en het laden van Simyo’s merkthema.

Activaties

Je kunt met een PR-campagne ook voor de directe aanpak kiezen: in het nieuws komen met openbare acties die nieuwswaardig zijn. Dit werkt goed, bewijst onze PR-activatie voor BaByliss. Het resultaat? Landelijke aandacht: van Linda tot het AD. Maar ook op social ging de campagne viral onder influencers. Dit alles zorgde voor een gerealiseerde PR-waarde van ver boven de oorspronkelijke doesltelling.

PR-waarde meten

Met sterke PR-campagnes kom je goed in het nieuws. Op verschillende platformen en bij verschillende mediums. Al die aandacht is leuk, maar wat levert het op? Ook voor deze stap in jouw journey ontzorgen we je. We meten je media en PR-waarde en kunnen – waar mogelijk – het aantal transacties vanuit de campagne doormeten in een PR-dashboard. Zo heb jij sterke cijfers om intern door te communiceren. Ideaal om draagvlak te houden voor de activerende, rake PR-campagnes die jij maakt.

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Plan een afspraak in om samen met ons de mogelijkheden te bespreken.

let's
meet.

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.

Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!


Selecteer datum en tijd terug

    Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail

    Maak links een afspraak keuze

    meer diensten.

    inspiratie

    We nemen klanten mee in de laatste ontwikkelingen op het gebied van content.

    Dit doen we met zelfontwikkelde masterclasses en inspiratiesessies. Ook schrijven we regelmatig columns in vak media. En hoor je ons op de radio.

    creatie

    We bedenken creatieve campagnes in every step of the journey. In elke vorm. Voor elk mediakanaal.

    Van 360-campagnes tot blogs. Van video’s tot social strategieën, seo-copy en meer. En het mooie is: we produceren het allemaal zelf.

    optimalisatie

    Een strategie met groeidoelstellingen nodig? PR-aandacht? Goede vindbaarheid? Check, check en dubbelcheck.

    We zorgen ervoor dat je organische verkeer een boost krijgt én houdt. Dit vertalen we door naar journeys die in elke stap meetbare resultaten laten zien. Verteld in een duidelijke taal.

    Meer weten? Plan een video call in!

    Sinds 1 januari is qontent matters gefuseerd met epidemie tot ACT.agency. We bring Advertising and Content Together.