SEO.

De juiste mensen bereiken op het moment dat ze jou zoeken

Klanten die jouw website vinden op het moment dat ze zoeken naar het type dienst dat jij aanbiedt. Dát is wat SEO – zoekmachineoptimalisatie – zo mooi maakt. Een duurzame manier van content marketing waarvan het succes meetbaar is. Je SEO uitbesteden? Voor every step of the journey zit je goed bij qontent matters.

Wat is SEO?

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. Of in goed Nederlands: zoekmachineoptimalisatie. Onze definitie van SEO is: het geheel van werkzaamheden dat je uitvoert om een website beter vindbaar te maken in de zoekresultaten.

SEO uitbesteden bij qontent matters

Elke website is anders. Daarom is geen SEO-advies van qontent matters hetzelfde. De werkzaamheden om je website beter vindbaar te maken lopen uiteen. Je hebt technische SEO en creatieve SEO, maar ook on-site en off-site SEO. qontent matters is er voor elke stap in jouw SEO-reis. We kijken graag met je mee bij wat voor jouw site de beste halte is om in te stappen om mee op SEO-reis te gaan. Maak kennis met onze SEO-diensten.

SEO-onderzoek: zoekwoorden­analyse

Op welke zoekwoorden is jouw site nu vindbaar? Met welke pagina? En wat is het zoekvolume van deze zoekwoorden? We achterhalen het met een zoekwoordenanalyse. Zo krijg je een goed beeld van de sterkte van jouw zoekwoordenprofiel. Op basis daarvan brengen we in kaart welke pagina’s geoptimaliseerd kunnen worden en wat voor nieuwe pagina’s nodig zijn. Daarmee is dit SEO-onderzoek het startpunt voor jouw op SEO gebaseerde contentkalender.

SEO-onderzoek: concurrentie­onderzoek

Elke website heeft organische concurrenten. Ook die van jou. Soms zijn dat voor jou bekende namen, soms gaat het om websites die je zelf niet als concurrenten beschouwd. Met een concurrentieonderzoek brengen we in kaart welke sites jouw grootste organische concurrenten zijn. Die informatie gebruiken we on te achterhalen welke content op jouw site ontbreekt. Tegelijkertijd is een concurrentieonderzoek een nulmeting voor de kracht van je domein ten opzichte van concurrenten.

SEO-optimalisatie: SEO-scan en technisch advies

SEO is zoveel meer dan informatieve pagina’s over interessante zoekwoorden schrijven. Zonder goede website geen goede vindbaarheid. Daarom is het belangrijk dat de techniek van je site op orde is. Een belangrijke SEO-optimalisatie is daarom de SEO-scan. Daarmee testen we jouw site op gebruiksvriendelijkheid en andere technische ranking factoren. Op basis daarvan komt een technisch advies tot stand met daarin technische verbeteringspunten die nodig zijn om je website beter vindbaar te maken.

Zoekwoorden­onderzoek

Welke nieuwe pagina’s heeft jouw website nodig? Wat zijn voor jouw website relevante, interessante onderwerpen om over te schrijven en waar veel mensen op zoeken? We brengen het in kaart met een zoekwoordenonderzoek. Daarmee zie je per zoekwoord precies het aantal zoekopdrachten per maand en hoe hoog de concurrentie vanuit andere domeinen hierop is.

Onze overtuiging: zonder zoekwoordenonderzoek geen contentkalender. Een zoekwoordenonderzoek zorgt dat je op basis van data content creëert die impact gaat maken. Waarom? Omdat wij zorgen dat jij de best mogelijke pagina krijgt. Eentje die goed vindbaar is in de zoekmachine en die de lezer vervolgens activeert.

SEO-pagina’s en SEO-teksten

Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek weten we welke SEO-pagina’s jouw domein nodig heeft om beter vindbaar te worden. SEO-pagina’s zijn tijdloze SEO-teksten. Bijvoorbeeld over een product dat je verkoopt. Of een dienst die jij levert. Deze pagina’s kunnen wij in sprints aan jou opleveren.

Blog

SEO stopt nooit. Stilstand is achteruitstand. Want de concurrentie werkt altijd door. En Google beloont een website die continu met nieuwe content komt. Bijvoorbeeld met een blogomgeving. Dé plek om wekelijks nieuwe content toe te voegen aan je website. Over zaken die relevant zijn voor je bedrijf, diensten of producten. Of om hygiene (service)-content te plaatsen die je klantenservice ontlasten.

Met het inrichten van een blog is jouw site en personeel er op ingericht om in te spelen op trends, ontwikkelingen en actualiteiten. Voor veel van onze klanten werken wij met een maandelijkse contentkalender. Daarin staan blogsuggesties die op basis van zoekwoorden en de actualiteit zijn bedacht. Zo is jouw blog altijd actueel en zijn de blogs organisch goed vindbaar.

Productteksten

Met productteksten voeg je veel relevante informatie toe aan de pagina waarop jij een product verkoopt. Hierin leg je de lezer alle ins en outs over het product uit. Je vertaalt technische eigenschappen naar praktische voordelen. En helpt de lezer erachter te komen of het product aansluit op zijn behoefte. SEO-geoptimaliseerd, zodat mensen bij jouw productpagina uitkomen wanneer ze in de zoekmachine op het (type) product zoeken

Content­optimalisatie

SEO houdt nooit op. Daarom is contentoptimalisatie een belangrijk onderdeel van onze SEO-werkzaamheden. Continu monitoren we in dashboards en met behulp van tooling of content nog optimaal presteert. Zo niet? Dan onderzoeken we wat er aan de hand is. Waarom presteren andere pagina’s van concurrenten opeens beter? Op basis daarvan komt er een optimalisatieplan en verbeteren we de content. Alles om het optimale zoekresultaat terug te krijgen, maar ook om de informatie op je website kloppend te houden.

SEO-dashboard

Het mooie aan SEO is dat het meetbaar is. Met behulp van Google Search Console, Analytics en Tag Manager zie je precies welke organische vruchten je plukt van jouw SEO-strategie. Dit visualiseren we in een SEO-dashboard en kunnen we koppelen aan organisch gestelde KPI’s. Dit SEO-dashboard is op elk moment in te zien voor jou en je collega’s.

SEO-rapportage

Welke pagina’s scoren goed? En welke minder? Hoe ontwikkelt de organische groei zich met betrekking tot clicks, impressies, de CTR en SEA-besparing? De antwoorden krijg je in een SEO-rapportage. Daarin staan de belangrijkste resultaten, maar ook advies. Bijvoorbeeld voor te optimaliseren pagina’s en aan te brengen wijzigingen aan je website.

Jouw SEO naar een hoger niveau tillen?

Voor elke stap van jouw reis kan qontent matters helpen met een SEO-plan. Handig als je SEO als geheel wil opnemen in de way-of-working van je bedrijf. Ook handig wanneer je al met SEO bezig bent, maar niet goed weet wat de volgende stap moet zijn. Wat jouw vraag ook is: onze SEO-specialisten staan voor je klaar want wij ondersteunen in every step of the journey. Plan snel hieronder een digitale afspraak met ons in.

bouke
van den berg

seo specialist

Bouke verzet bergen als het gaat om SEO. Van begin tot eind neemt hij je als klant mee in het proces. Hij helpt je bij alle onderdelen die nodig zijn om SEO op te nemen in je way of working. Van starten en creëren. Tot analyseren en optimaliseren. Heb je vragen over bepaalde onderdelen? Neem gerust contact op met onze SEO-specialist Bouke.

let's
meet.

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.

Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!


Selecteer datum en tijd terug

    Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail

    Maak links een afspraak keuze

    meer diensten.

    inspiratie

    We nemen klanten mee in de laatste ontwikkelingen op het gebied van content.

    Dit doen we met zelfontwikkelde masterclasses en inspiratiesessies. Ook schrijven we regelmatig columns in vak media. En hoor je ons op de radio.

    creatie

    We bedenken creatieve campagnes in every step of the journey. In elke vorm. Voor elk mediakanaal.

    Van 360-campagnes tot blogs. Van video’s tot social strategieën, seo-copy en meer. En het mooie is: we produceren het allemaal zelf.

    optimalisatie

    Een strategie met groeidoelstellingen nodig? PR-aandacht? Goede vindbaarheid? Check, check en dubbelcheck.

    We zorgen ervoor dat je organische verkeer een boost krijgt én houdt. Dit vertalen we door naar journeys die in elke stap meetbare resultaten laten zien. Verteld in een duidelijke taal.

    Meer weten? Plan een video call in!

    Sinds 1 januari is qontent matters gefuseerd met epidemie tot ACT.agency. We bring Advertising and Content Together.