Vind je jouw product of dienst zó goed? Dan verkoopt die zichzelf. Zonder marketingpraatje, dure campagnes of allerlei advertenties. Over een goede dienst of product hoef je dan alleen maar te informeren om te converteren. Hoe? Met bijvoorbeeld een whitepaper. Iets waar qontent matters ruime ervaring in heeft. Een goede match om jou te ontzorgen in deze step of your journey.
Een whitepaper, ook wel witboek genoemd, is een inhoudelijk diepgaande tekst over een dienst of product die jij aanbiedt. Je schrijft het om jouw lezer op objectieve manier te informeren. Zodat die na afloop alle ins en outs weet over het onderwerp waarvoor jouw dienst of product een goede oplossing biedt.
Klinkt simpel, toch? Is het ook, mits je het goed aanpakt. qontent matters is er voor jou in every step of your journey. Ook op het gebied van whitepapers. Dit heeft wat uitdagingen. Whitepapers zijn zó specifiek en diepgaand, dat wij staan voor een grondige voorbereiding. Alleen dan treft een whitepaper straks zijn doel.
Daarbij adviseren wij met kennissessies te werken. Tussen de kennisexperts binnen jouw bedrijf en de contentexperts binnen de onze. Daarin onttrekken wij zoveel mogelijk kennis uit jouw experts. Noem het maar een spoedcursus. Op basis daarvan gaan wij aan de slag met de whitepapers. Eerst met een outline – een grove opzet van het paper – en daarna met de volledige tekst. Jouw kennisexperts? Die kijken over onze schouders mee. Zodat we allebei achter de inhoud staan. Jij zorgt voor de kennis, wij voor het goed vertellen van het verhaal.
Met een whitepaper informeer je jouw potentiële klanten. Over onderwerpen die raakvlakken hebben met jouw producten. Whitepapers zijn daarbij een mooie kans om de lezer ‘vanzelfsprekend’ bij jou uit te laten komen. Omdat jij de beste oplossingbiedt voor het probleem dat het paper schetst. Maar dat is niet alles. Whitepapers hebben nog meer voordelen. Zo is het een slimme manier van leadgeneratie. Bijvoorbeeld op LinkedIn en vooral voor B2B.
Een goed whitepaper voorbeeld van ons zijn onze papers in opdracht van SmartSearch. Dit bedrijf levert software om witwassen tegen te gaan. Inderdaad: complexe materie. Maar wel materie die op een duidelijke, activerende manier overgebracht kan worden. Iets waarvoor wij zorgden met meerdere whitepapers.
Link naar voorbeeld
Het is altijd onze missie om onze klanten te ontzorgen. Wij regelen het, zodat jij nergens naar om hoeft te kijken. Met een whitepaper schrijven gaat het toch iets anders: dit zien wij als een echte samenwerking. Daarvoor is jouw inhoudelijke kennis essentieel om een whitepaper te schrijven dat zijn doel raakt. In elke stap van deze reis kunnen we jouw ontzorgen. Meer informatie? Plan gerust een vrijblijvende afspraak hierover in. Dan nemen we samen de mogelijkheden door voor jouw bedrijf.
Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen?
Plan een video call in. Selecteer hiernaast datum, tijd
en de dienst waarmee we je kunnen helpen. Dan heb je direct een digitale afspraak met de juiste persoon.
Liever een belletje of een mail sturen?
Dat kan natuurlijk ook!
Selecteer datum en tijd terug
Afspraak bevestigd, zie bevestigingsmail
We nemen klanten mee in de laatste ontwikkelingen op het gebied van content.
Dit doen we met zelfontwikkelde masterclasses en inspiratiesessies. Ook schrijven we regelmatig columns in vak media. En hoor je ons op de radio.
We bedenken creatieve campagnes in every step of the journey. In elke vorm. Voor elk mediakanaal.
Van 360-campagnes tot blogs. Van video’s tot social strategieën, seo-copy en meer. En het mooie is: we produceren het allemaal zelf.
Een strategie met groeidoelstellingen nodig? PR-aandacht? Goede vindbaarheid? Check, check en dubbelcheck.
We zorgen ervoor dat je organische verkeer een boost krijgt én houdt. Dit vertalen we door naar journeys die in elke stap meetbare resultaten laten zien. Verteld in een duidelijke taal.