adele-30

Rumour has it….

Rumour has it…

Terwijl Lil Nas X een wandelend concept van zichzelf is. I mean: what’s not to love? Fairytales, glitter, extravaganza… En ohja, snoeiharde statements die hij inneemt om de wereld een spiegel voor te houden. Doet Adele dit anders. Onze creative concepter Sascha Walstra over een wel heel bijzondere campagne.

Terwijl Lil Nas X een wandelend concept van zichzelf is. I mean: what’s not to love? Fairytales, glitter, extravaganza… En ohja, snoeiharde statements die hij inneemt om de wereld een spiegel voor te houden. Doet Adele dit anders. Onze creative concepter Sascha Walstra over een wel heel bijzondere campagne.

adele-30-1

Hello mysterieuze 30
Want Hello wacht even: stond er ineens een levensgrote ‘30’ op het NEMO Science Museum? En niet alleen in Amsterdam. De mysterieuze cijfercombo was te zien op allerlei grote landmarks van verschillende wereldsteden. Ik noem maar even Londen, Stockholm, Parijs, Toronto en meer.

One and Only Adele
En wat maakt dit nu zo te gek? Naast dat het natuurlijk een gewaagde stunt is? Dat zonder afzender of wat dan ook, Adele-fans precies wisten waar dit om ging: OMG! ADELE KOMT MET EEN NIEUW ALBUM. Talking about Sweetest Devotion van de fans. Ik bedoel maar.

Want dit laat zien hoe goed het ‘merk’ Adele bekend is in identiteit. Een soort brand awareness on steroïds. Adele heeft namelijk al drie albums uitgebracht. En elk album heeft als titel haar leeftijd. Zo is er 19, 21 en 25. Dus toen fans alleen de cijfers 30 zagen in typisch Adele-stylo, was de link snel gemaakt.

Natuurlijk was er nog meer om de rumours te activeren. Haar Instagram-profielfoto ging op zwart. Of ja, grijzige rook. En dito voor haar website.

adele-30-2

We’ll be waiting
En nu? We moeten nog even daydreamen en dan komt finally haar langverwachte nieuwe album uit.

Meer weten? Plan een video call in!

Sinds 1 januari is qontent matters gefuseerd met epidemie tot ACT.agency. We bring Advertising and Content Together.