qontent matters partner van Dutch Marketing Diversity-fonds

Black Lives Matter. Dat is niemand ontgaan. En ieder weldenkend mens is het daarmee eens. Maar denken is één, iets doen is twee. Dáár gaat het om. Daarom is qontent matters één van de partners van het nieuwe Dutch Marketing Diversity-fonds, voor meer diversiteit in de reclamewereld.

Aangesloten bureaus van het Dutch Marketing Diversity-fonds bundelen de krachten om samen de uitdagingen rondom diversiteit en inclusiviteit in de reclamewereld aan te gaan. De tijd van het niets doen is voorbij. Dat kan niet meer, vinden wij. Daarom steken wij de hand in eigen boezem: qontent matters was niet uitgesproken antiracistisch. Tot nu. Reclames horen een afspiegeling te zijn van onze inclusieve samenleving. Net als dat de werkvloer dat hoort te zijn.

Hoe dragen wij ons steentje bij aan verandering?

dutch marketing diversity fondsVoor verandering is meer nodig dan alleen een financiële bijdrage aan het Dutch Marketing Diversity-fonds. Als iedereen kleine, alledaagse uitdagingen aangaat, verandert onze exclusieve samenleving in een inclusieve. Ook het in gesprek gaan met mensen die hier een duidelijke visie over hebben is daar onderdeel van. Net als het ook écht luisteren naar deze kenners. Niet luisteren om het luisteren, maar luisteren om ernaar te handelen.

Nu we onderdeel zijn van het Dutch Marketing Diversity-fonds, hebben we de handvaten om daad bij woord te voegen. Wij gaan ons scholen in de materie van antiracisme en inclusiviteit. Bij onze opdrachtgevers gaan we hameren op het belang daarvan. Hiervoor is dossierkennis nodig en die gaan we door middel van trainingssessies en het inlezen in onafhankelijke onderzoeken vergroten. Zo zorgen we ervoor dat antiracisme en inclusiviteit terug te zien zijn in het werk dat we voor onze klanten maken.

Onze extra mile

black lives matter qommunity

Danijel in gesprek met Mandy Woelkens

Verandering komt er alleen als je bereid bent een stapje harder te lopen. Dat gaan wij daarom ook doen. qontent matters gaat meer doen dan alleen een zak geld doneren aan een fonds. Juist met kleine, alledaagse gevechten overwinnen we het tijdperk van discriminatie. Door over dit onderwerp in discussie te gaan met mensen die hier een duidelijke visie op hebben en door ook te luisteren naar hun. Ook zijn we van plan jaarlijks transparant zijn en cijfers te delen over (het gebrek aan) diversiteit op onze werkvloer én in ons werk. Feiten helpen een probleem vast te stellen en daarop blijven we structureel veranderingen doorvoeren. Dit geeft ons het extra zetje in de rug om van storyboards en castingvoorstellen tot de final edit werk op te leveren dat representatief is voor onze kleurrijke samenleving.

Daarnaast gaan we samen met het Dutch Marketing Diversity-fonds ons inzetten voor het trainen van jong talent dat nu niet aanklopt bij onze markt. We zien op dit moment namelijk weinig diversiteit bij onze sollicitanten. Daarom gaan we bij onszelf te rade om te kijken hoe we potentiële collega’s kunnen bereiken die we nu niet bereiken. Daarbij moeten we onszelf ook de vraag stellen: voelen ze zich wel welkom bij ons? Wat kunnen wij doen om een bredere groep sollicitanten te interesseren? Ook daarmee kunnen we als bureau het verschil maken.

Ook je steentje bijdragen?

qontent matters dutch marketing diversity bijdrage

Jij kunt ook sponsor of partner worden van het Dutch Marketing Diversity-fonds. Ga daarvoor naar de website. Wil je in gesprek met ons? Dat doen we graag. We gaan graag het gesprek aan met geïnteresseerden, belanghebbenden en andere bureaus. Geef onze creatief directeur Danijel gerust een belletje (06 467 188 64) of stuur ‘m een e-mail.

qontent matters author Danijel Dercksen
Meer weten?

Neem contact op met onze Creative Director Danijel. Hij vertelt je graag hier alles over! danijel@qontentmatters.nl

meer nieuws