Reclamebranche lanceert pro deo campagne voor NLvoorelkaar

“Wat kunnen wij als agency betekenen ten tijde van de coronacrisis?” Deze vraag stelden wij onszelf in april haast dagelijks. Het antwoord daarop was gelukkig snel duidelijk: “Genoeg! En nóg meer als we samenwerken.” Met trots lanceren wij dan ook de nieuwe, nationale pro deo campagne voor NLvoorelkaar.nl. In samenwerking met de VEA, tal van andere creatieve bureaus, sporticonen en mediapartners.

Pro deo campagne voor NLvoorelkaar

Als Nederland op dit moment één ding nodig heeft, dan is het elkaar! Daarom start vandaag de landelijke campagne voor NLvoorelkaar, waarmee wij, als reclamebranche, Nederland vooruit willen helpen.

De campagne is te zien op TV, als out of home en online en wordt gedragen door Nederlandse topsporters. Zij roepen op om sociale initiatieven/#coronahulp in te sturen via NLvoorelkaar.nl, zodat hulpbehoevenden en reddende engelen elkaar weten te vinden.

De eerste commercial wordt (toepasselijk) afgetrapt door het Nederlands elftal. In de tweede commercial, die eind mei te zien zal zijn, geeft “Oranje” het stokje door aan Rico Verhoeven en andere topsporters die NLvoorelkaar een warm hart toedragen.

Gratis reclame voor hartverwarmende initiatieven

Niet alleen geven wij als reclamebranche hiermee NLvoorelkaar.nl een podium. Er is meer: ook komen alle inzendingen in aanmerking voor eigen televisiecommercial, een buitenreclame of printadvertentie.

Nederlandse topsporters selecteren hun favoriete sociale initiatief, waarna wij de reclame gratis zullen produceren met de topsporter in de hoofdrol. Mediaruimte krijgen ze daarbij cadeau. Zo geeft de branche, naar verwachting, in totaal meer dan twee miljoen euro aan reclamebudget weg.

Van de reclamebranche voor Nederland

Deze campagne wordt geïnitieerd en gratis geproduceerd door de VEA, de brancheorganisatie voor toonaangevende communicatiebureaus, waarbij wij als qontent matters aangesloten zijn. Met dank aan grote mediapartners zoals RTL, DPG, Talpa, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor.

Onze creatief directeur, Danijel, is creatief in de lead voor deze campagnes. Daarnaast ontwikkelt onze studio de posters, banners en digital out of home materialen. Andere bureaus dragen ook hun steentje bij waaronder Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, mønaerk, UM en 2twintig PR.

qontent matters author Danijel Dercksen
Meer weten?

Neem contact op met onze Creative Director Danijel. Hij vertelt je graag hier alles over! danijel@qontentmatters.nl

meer nieuws