We make your brand matter. In every step of the journey.
We helpen merken het verschil te maken in elke stap van de klantreis.
dit doen we met…
…creatieve concepten
Bij alles dat we bedenken stellen we onszelf de vraag: Does it matter voor de doelgroep en voor het merk?
Dit doen we door onze inzichten te toetsen bij de doelgroep. Zo weten we zeker dat je merk top of mind is in de klantreis.
…consistentie
We zorgen dat onze campagnes altijd aansluiten bij de merkpositionering.
Hierbij vertalen we alles consistent door over alle middelen en kanalen. Zo blijft je merk herkenbaar in de klantreis.
…oog op de journey
We stoppen nooit bij de briefing. We denken ook na over de stap ervòòr en erna.
Daarom brengen we de hele klantreis in kaart. Zodat je merkverhaal in elke stap van de klantreis relevant is.
messy?
dat zit zo
Stel: je overweegt een nieuwe trui te kopen. Je klantreis ziet er dan bijna nooit zo uit: je ziet een advertentie, googelt de webshop en koopt de trui.
Wake-up! In realiteit ben je aan het scrollen op Instagram. Zie je een influencer met een mooie trui. Je denkt ‘Nice, wil ik’. Gaat googelen. Twijfelt of je ‘m wel écht wilt.
Ondertussen zie je via een abri een andere trui. Je denkt ‘Oh, die is te gek!’. Je stapt de winkel binnen en koop je ‘m direct.
maak kennis
met The Messy Middle
De klantreis is dus messy. Je blijft een tijdje in een cirkel hangen tussen onderzoeken en evalueren. Door triggers kun je de consument daar uithalen. Denk aan branding én activatie.
Dit alles komt samen in het model The Messy Middle. Het is onze denkwijze over hoe je het meest effectief aandacht kunt vragen van je doelgroep. En dus opvalt als merk.
Exposure
op het juiste moment zichtbaarEen consument wordt continu blootgesteld aan communicatie. Of het nu on- of offline is. Via advertenties, TV, social of het nieuws. Het heeft allemaal invloed op de consument. En die is always-on!
De uitdaging voor elk merk is – om tijdens de hele messy klantreis – op het juiste moment aanwezig te zijn. Dit kan door emotionele en/of functionele communicatie. Zo kom je top-of-mind als merk. En neemt de consument het merk mee in zijn of haar overweging.
Triggers
overwegen tot kopenDaniel Kahneman beschreef het al mooi in ‘Thinking, Fast and Slow’: je hersenen maken per dag 35.000 beslissingen op basis van 2 helften. Het langzame, rationale-gedeelte en het snelle, emotionele-gedeelte. Daarom is het goed om te weten dat 98% van alle beslissingen door het snelle, emotionele-gedeelte worden genomen. Slecht 2% door het rationale-gedeelte. Triggers zijn hierin cruciaal. Deze zorgen dat een consument een aankoop gaat overwegen. En dan wordt het pas écht messy…
Exploration
onderzoeken maar!In deze fase gaat de consument op onderzoek uit. Ontdekken wat er nog meer is aan merken, producten of diensten. Dit kan on- en offline zijn. Opties zijn hierin belangrijk. Waarbij je merk ook in overweging wordt meegenomen. Dit betekent dus aanwezig zijn op het juiste moment, op de juiste plek.
Evaluation
wel of niet?Tijd om van alle keuzes aan merken, producten of diensten een ‘shortlist’ te maken. De consument denkt nog eens goed na over de opties. En maakt keuzes met als doel om tot een koop over te gaan. Maar deze keuzes kunnen opnieuw beïnvloed worden door exposure middelen die maar blijven komen. Daardoor kan de consument weer belanden in de onderzoeksfase…
Welkom in de lus van de messy middle!
Experience
wauw, dit is topDit stukje vindt plaats nét buiten het ‘messy’ stuk van de messy middle. De aankoopervaring die een klant heeft met een merk of service is van levensbelang. Als het aankoopproces goed is bevallen, dan geeft dit een directe merkvoorkeur. Merken die hier niet sterk in zijn, verliezen het van de merken die dit wel doen. Zorg er daarnaast altijd voor dat je je klanten blijft helpen en tevreden houdt. Iets met ‘Klant is koning’…
Purchase
ja, ik ga ervoor!Maar hoe krijg je een consument uit deze lus? Bindt de klant aan je door een goede klantervaring te bieden. Diegene zal vaker voor je merk kiezen. Verder zijn er nog zeven andere triggers. Op basis van gedragswetenschap kun je deze toepassen om je klant te nudgen tot een aankoop. Deze triggers passen we altijd toe op onze campagnes en middelen. In every step of the journey.